CAST
|
GAL

Vigésimo sexta edición (2022-2023)

El Día Mundial de la Educación Ambiental impulsa decenas de trabajos en los colegios de Voz Natura

 
El calendario ya casi marca febrero. Van fuera tres semanas del año recién comenzado. Lo saben bien los colegios de Voz Natura porque todos desarrollan actividades relacionadas con el cuidado de la naturaleza y el 26 —es decir, este jueves— el mundo entero celebra el Día Mundial de la Educación Ambiental.

En la Red de EEI Cativos no lo ignoran, por supuesto, ya que su actividad principal desde principios de curso es «poñer en marcha o proxecto ambiental involucrando a toda a comunidade educativa, e subliño o de “toda”», en palabras de María García, directora educativa y pedagógica.

En el IES Pedro Floriani, de Redondela, están desarrollando Ecoflorianis, que permite investigar y reducir la huella ecológica. «O alumnado de primeiro da ESO leva a cabo distintas actividades de educación ambiental», dice el profesor Eduardo González.

Y a la pregunta de cuáles son, especifica: «A construción dun depósito de auga de chuvia de 2.000 litros (coa axuda do alumnado de ciclos formativos) para poder regar a horta de agricultura ecolóxica no verán, a reciclaxe e compostaxe de diversos residuos orgánicos (restos de verduras, froitas, cafetería, podas dos xardíns), a preparación dun viveiro forestal con envases reutilizados, a instalación e xestión de contedores de recollida selectiva nas aulas e outras actividades destinadas a concienciar sobre a necesidade de reducir a pegada ecolóxica na actividade escolar».

Inés Castro, del CEIP Santa Rita, de Viveiro, es otra profesora que lo tiene muy claro: «Por un lado, non queremos deixar de lado todo aquilo que supoña o contacto directo do noso alumnado coa terra, dándolle a oportunidade de que poida cultivar coas súas mans verduras e hortalizas, axudándolle a coidalas e a respectar os tempos que a Natureza nos vai ditando. Pero polo outro tentamos ir máis alá, procuramos que aprendan a coidar e querer a contorna na que viven, traballando a concienciación e incidindo de maneira directa con recollidas do lixo que, desafortunadamente, forma parte da paisaxe».

Por su parte, María José Silva, del CRA Amencer de Ribadavia (tres escuelas) relaciona multitud de actividades que están llevando a cabo y se detiene en que «xa que a comezos de curso tivemos unha emerxencia climática pola seca, cando empezou a chover decidimos aproveitar ao máximo posible a auga, polo que mercamos uns depósitos para recoller a de chuvia e reutilizala para regar os nosos cultivos». ¿Implicados? Según la profesora, todos: los alumnos, pero también los padres se han volcado.

María García remata hablando de algo fundamental: la metodología, porque hacer por hacer puede no llevar a ninguna parte si no existe un método. En el caso de la Rede Cativos, lo tienen: «Baseámosnos na manipulación, observación e experimentación da realidade».

Voz Natura es una iniciativa de La Voz de Galicia y la Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre, y que cuenta con el apoyo de la Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivienda, la Diputación de A Coruña, la Fundación Alcoa, El Corte Inglés, la Fundación Ramón Areces e Inditex.